12 oktober 2012

Vakna mamma!

Idag är vi lediga. Så jag passade på att dra mig en stund. Jag hörde hur LEon fnulade med nåt men tänkte inte mer på det, förrän han drog upp mig och sa: Mamma, kom nu jag har gjort frukost!

Så det var bara att pallra sig upp och visst, på bordet stod en Danonino-yoghurt och en chokladpudding. Inte min typ av frukost, men lilleman var så stolt och glad så vi satte oss och åt. Supermysigt!

Men annars idag roar vi oss i tvättstugan, han hjälper till så gott han kan. Men när det är klart hoppas jag på att han vill vara ute en stund, gå till skogen kanske och se om vi kan hitta något användbart ;) Kanske nån svamp eller nåt annat som kan användas till dekoration nu när höstmörkret börjar smyga sig på. Satans kallt är det i alla fall.

Ikväll blir det nog en sväng ner till lokala puben. Det vankas karaoke, och jag måste ju prova i alla fall, trots att stället suger, men jag hoppas på trevligt sällskap, och bra ljud. Vi får se.

Leon har tjatat om att åka och titta på "Vasa-båten", så det kanske blir helgens utflykt. Men framför allt ska vi sätta upp lite hyllor och annat "tjafs" som R skulle säga. Jag skulle säga ljuslyktor ;)

Nä dags för java, sen tar vi dagen som den kommer!
Puss!

Inga kommentarer: