15 oktober 2012

Jag vet inte

Är tillbaka på jobbet efter 3 dagars ledighet. I fredags var Leon och jag lediga. Vi mös, fixade i tvättstugan och gick ut i skogen en sväng. Lite svamp hittade jag också. Sen bar det ut på galej för min del. Mickis kom förbi på några glas vin innan vi gick ner på byn. Vi "fuldansade" och hade bara roligt. Även denna kväll i heels, men 8 cm denna gång, och jösses vad fötterna värkte på lördagen. Men det hindrade inte dagens utflykt. Hela familjen drog till södertälje och intog Tom Tits. Riktigt roligt och alla var väldigt trötta när vi kom hem, så det blev bara en halv film innan det kröps ner i sängen. Söndagen spendarade vi, massor, på lampor och belysning. Och satan vad bra det blev, som ni såg på bilden igår.

Men åter till jobbet, chefen ringde i fredags, på kvällen och meddelade att jag ska börja jobba, som idag, med det vi haft det jobbigt med ett tag. Och vad gör man, vägrar? Eller så biter man ihop och bara kör, vilket jag gjorde. Men det känns fan inte bra, ingen struktur, ingen rutin, allt det vi jobbar med egentligen, finns inte, så hur ska vi kunna göra ett bra jobb? Men, det är konferens imorn och då tänker i alla fall jag ifrågasätta det här, för bygger vi inte upp nåt bra, kommer det snart smälla igen, det är jag helt säker på, och jag har ingen lust att utsätta mig för det, det är inte det jobbet jag tagit.

Jaja, får se, risken är att jag blir arg imorn, att jag tar i för mycket och blir missuppfattad, men kan väl säga att jag är rätt van vid det. Är rätt van vid att behöva förklara mig tusen gånger, och ibland lyssnar faktiskt folk, men oftast inte. Så är det när man är lite väl het.

Usch vad tiden rinner iväg, ska vara tillbaka på jobbet om 9timmar, så dags att försöka varja ner lite.

Allt gott, sov gott
Natt natt

Inga kommentarer: