06 oktober 2009

Det slog mig

Om 3 veckor så börjar jag jobba igen...och det slog mig precis hur mycket jag kommer sakna min lilla gullunge varje dag. Att inte kunna njuta av dagarna med honom. Jag kommer sakna varje sekund, hans glada bubblande när vi är ute och går, hans skratt och bus när vi är hemma. Faktiskt kommer jag sakna gnället innan han somnar på dagarna. Han är mitt allt!
Visst kommer R vara hemma och jag säger inget om det, jag tycker bara att det är alldeles för tidigt att börja jobba igen.
R´s arbetskamrats tjej sa en gång att de första 6 månaderna räknas inte, det är kompensation för de 9 månader man burit på barnet och klämt ut det. Sen kan man dela lika på resten. Jag börjar hålla med mer och mer om det.

Men, vi har bestämt såhär och så får det bli. Jag hoppas, och vet att R kommer njuta av tiden hemma.


2 kommentarer:

Maria Flinck sa...

Pluttisen!!! :D Så fin!!

peetraaa sa...

kommer ihåg känslan!
Kram till dig!