04 oktober 2009

Det händer

Man kan säga att jag har haft att göra i helgen. Eller, jag har skapat mig saker att göra. Har varken haft tid eller lust att blogga, men en uppdatering innan veckan börjar ska jag nog få till.

Jag åkte till Rimbo i alla fall i torsdags, det blev bara jag och Leon, men vi kan väl säga att vi inte var direkt ensamma. Det är helt sjukt vad mycket folk det är och nästa år blir det nog utan barnvagn, om jag är ledig från jobbet vill säga. Det blev lite shoppande, kan ju inte låta bli. Men ett par vantar till Leon, 2 par strumpor till Leon och sen en T-shirt och ett par kalsonger till Leon. På dom står det " De e jag som bestämmer!" Haha...sant som det är sagt :P
Vi var där i bara 2 timmar lite drygt men när vi åkte hem så var vi så trötta båda två så Leon somnade i bilen till en sjungande mamma, och sen sov vi båda två ett par timmar när vi kommit hem.

I fredags hände det inte mycket. T och O var här och slappade. Jag somnade som vanligt på soffan så nån film blev det inte. En lugn skön fredag, förutom att Leon tyckte att det var morgon redan kl 02.30 på natten, så nån vidare sömn blev det inte. Han somnade tack och lov om efter 1 och en halv timme. Sen upp och iväg till Gottröra för att hjälpa R´s mamma på landet med det sista innan det blir för kallt. Så jag hjälpte henne plantera lite växter medan Leon sov i sin vagn, och R och hans bror spikade tak till det kommande förrådet. regn, snålblåst och kallt som fan, men vi körde på och jag var verkligen helt slut när vi sen åkte hem, och frusen så det hette duga. Men det var ju bara att hoppa in i duschen efter middagen och försöka sätta på ett glatt humör och leendet för att sen kunna jobba på Shamiran i Hässelby. När jag åkte hemifrån hade jag feber...inte så lyckat att stå på en krog och jobba då. Men jag tror att det gick över, riktigt kul hade jag och jag tror jag kom på varför jag gillar det yrket. Alla glada gäster som är där och att man kan få blyga, ensamma människor att känna sig speciella för 3 minuter. Kul hade jag i allafall, men jag dog i säng när jag kom hem, minst inte ens att jag klädde av mig, men det gjorde jag nog ;)

Så, sunday today, och ingen tvättstuga idag, kors i taket! Men den kommer imorn ;) Vi har i alla fall städat, eller R mest, jag har satt och fått upp ALLA gardiner nu!! Jag lovade mig själv att göra det innan jul, så ett löfte avklarat :P  Fast, det var ju inte helt sant, Leons rum är kvar, men där behöver jag en betongborr för att kunna få upp dom, sen gardiner vore ju en fördel också.

Nu, står R och lagar kycklinglever (luktar verkligen såååå illa) som han ska ha till matlåda imorn, sen blir det film, Slumdog millionare tror jag att det blir, eller City of Ember. Har inte riktigt bestämt oss än.

Veckan som kommer ser väldigt lugn ut, har i och för sig inte kollat kalendern än, men det känns som en "jag tar det som det kommer"-vecka.

Inga kommentarer: