07 september 2010

x(3x-4y)

Dåså, då var man igång. Har börjat lite smått med matten, och tankesättet börjar sakta men säkert komma tillbaka. Det är ju ändå 11 år sen jag sist räknade i en mattebok, så det tar lite tid att få igång hjärncellerna ;)

Har varit i skolan idag och träffat matteläraren. En medelålders man med massa tix och blyghet och han utstrålade mest osäkerhet. Men Dessa människor brukar ha en förmåga att vara väldigt bra på det dom gör, och förhoppningsvis finns massa pedagogik gömt. Sen var jag i centrum en sväng innan jag åkte hem för att skriva rapporter och lite annat.
Imorn är det skola igen, fast bara på eftermiddagen. Vilket betyder att jag ska plugga matte på förmiddagen, så sovmorgon blir det inte, utan en stor kopp kaffe och hjärngympa får starta dagen.

Nu ska jag bara ligga på soffan ett tag innan jag kryper ner i sängen. Kanske kollar på nån serie innan också. Får se vad jag orkar.

Sov gott alla söta!

Inga kommentarer: