23 september 2010

Riktig skit

Idag började jag inte jobba förrän kl 13. Så förmiddagen skulle jag spendera begravd i matteboken. Och glad och förväntansfull slog jag upp boken och började räkna. Och räkna och räkna och räkna, men hur jag än gjorde blev det fel och efter 7 tal och 2.5 timme gav jag upp. Det är sällan jag känner mig riktigt kass, men att misslyckas med något och inte förstå hur jag ska lyckas är bland det värsta jag vet. Så riktigt förbannad och nere åkte jag till jobbet. Tack och lov ställde första lunden in, så jag fick spendera några timmar på kontoret med mina underbara kollegor. A, hur ska jag klara mig utan dig när du försvinner? 


Sen bar det av till nästa kund och hem igen vid 20 ikväll. Och då kan man ju lugnt säga att det gick med "rejserfart". Natta Leon, läsa saga, äta middag och sen in i mattevärlden igen. Jag måste ju säga att jag har världens bästa privatlärare (aka sambo, älskling osv) som står ut med mit självömkande och nedvärderande mot mig själv. Men han lyckades få mig igenom talen, nätt och jämnt i och för sig. Och nu håller jag på med ett avsnitt som jag faktiskt förstår, så jag behåller lite gnista till imorn, och löser resterande 10 tal då, innan jag åker till gymmet för "hjärngympa" ;)

Helgens planer då?
Jo, jag jobbar hela lördagen så fredagen blir lugn kväll, spela lite Halo Reach kanske, men inget avancerat. Lördag kväll ser jag däremot fram mot. Då ska jag och massa glada tjejer, (och killar också förstås, men tjejerna räknas mest) till Olive House på premiär. Och då ska jag ha mina nya skor. :) 7 cm klack. Det ni! Det händer inte ofta i Elins värld!

Nu ska jag ta en cigg, och  göra mig en kopp te som jag ska sörpla i mig i sängen med en bra bok.
Imorn hörs vi och jag hoppas då att jag är nöjd med pluggandet och har ett superbra humör!

Sov gott!

Inga kommentarer: