15 april 2010

How am I?

Svaret på den frågan vågar jag nog inte ge nu. Allt är så märkligt just nu. Jag har en glädje, men ändå inte. Jobbet känns sådär, har liksom ingen arbetsglädje, känner bara att det just nu är min inkomstkälla, och därför måste jag gå dit. Så just nu går tankarna runt studier varma. Allvarligt faktiskt, jag tror jag struntar i alla planer med ekonomi, renovering, allt sånt...för mår man inte bra, och inte har någon glädje, så spelar inte pengarna nån roll.
Och är det värt det är nästa fråga. Är det värt att utbilda sig till något som antagligen ger ännu sämre arbetstider och lön? Jag vet inte....

Jag tror att mitt humör har sjunkit successivt i samband med att jag blev sjuk, och frisk är jag inte än. Har en molande känsla i huvet hela dagarna och inget hjälper. Och då säger ni: gå till läkaren då....Jo det hade varit så lätt, men det står alldeles för många hinder i vägen och jag lever på hoppet om att det går över snart. Funderar på vätskebrist, så jag har nu börjat en vattenkur, får se om det hjälper. Och i samband med allt detta, så har jag ju inte kunnat träna heller, och det vill jag lova, det tär på humöret. Så på söndag skiter jag i allt, och går ner och kör skiten ur mig med M.

Så, förlåt alla vänner och familj för att jag är dålig på att höra av mig, och ses för den delen. Men det är för mycket JAG i mitt liv just nu. Jag och R och Leon. Känns som att fokus ligger på oss. Men det blir bättre när det rullar på igen...bara 10 dagar kvar nu, sen ska jag nog bli människa igen. En social sådan ;)

Nu är det i alla fall dags för sömn och sen jobb (läs stressdag) imorn. Sen, äntligen är det helg!

Sleep tight!

Inga kommentarer: