27 november 2012

En dag

En dag ska jag ta det lugnt, släppa all kontroll, bara vara och låta dagen komma som den vill. En dag.
Men just nu har jag inte tid med det. Kan inte släppa helt, kan inte låta bli. Men i get ont med det, jag mår bra av det. Jag gillar att ta på mig mer och mer, gillar att ha många bollar i luften. Gillar att sticka ut, gillar att göra det jag gör. Och passar det inte så snälla säg inte att jag ska tagga ner, inte nu.

Jag tar det lugnt korta stunder, som nu. Ligger med tända ljus i ett bubbelbad. Så jag njuter, nästan jämt.

Och idag kom mailet vi väntat på, ingen förklaring visserligen, men ett livstecken.
Det var skönt, samtidigt som jag nästan önskat slippa. Även fast vi inte vet varför så finns det en anledning att det blev som det blev. Och jag är ledsen att säga det, men jag njuter i fulla drag. Jag får göra det jag vill och kan, utan att nån ifrågasätter det. Underbart.

Nu ska jag låta Petra Marklunds härliga stämma ljuda i mina öron och bara låta mig slappna av. En stund.

Puss och godnatt mina hjärtan!

Inga kommentarer: