28 november 2010

Julmarknad och Bio

Det är vad vi gjort i helgen. Jag och R var på bio igår. Såg nya Harry Potter, den var riktigt bra, mycket förväntningar på del 2. Vi hade tänkt gå ut, i och med att Leon sov hos farmor. Men när vi väl kom hem, frusna och trötta, så bestämde vi oss för att tända massa ljus, dricka lite glögg och jag somnade som vanligt nästan på soffan.
Vi sov gott till nästan 12 idag. Då åkte vi raskt och hämta Leon och begav oss ut till Sigtuna och gick ner på byn. En härlig dag för promenad på julmarknaden. Vi köpte lite goa korvar och en härlig ost. Sen en hänganordning som vi ska hänga en lykta i, utanför dörren. Det kommer bli superbra!

Efter att 5 frusna kommit hem till Tvillingbackarna. Tänt en brasa och iddagen stod på bordet så ringde min kära syster. De var påväg in till sjukhuset, vattnet hade äntligen gott! Och sen tog det inte alls lång tid innan den lille dreng var född :D Stort grattis! Hoppas det kommer bilder på mailen snart! (kan ju inte ta emot mms)

Nu ska jag ladda inför veckan. Är tokförkyld och det kliar sådär i halsen som det brukar göra när nåt ordentligt är på gång. Men jag har varken tid eller lust för det, har ju nyss varit sjuk. Det var i och för sig en helt annat sjuka, men ändå.

Så nu ska jag göra mig en kopp te och sen ska jag gosa in mig i mitt varma täcke och drömma mig bort till friskare utsikter ;) ........eller nåt. Haha!

Nä jag babblar nu, så då är det dags att avsluta ;)

Tack och gonatt!

Inga kommentarer: