05 mars 2010

Friday at last

Den här veckan har gått väldigt fort. Har jobbat massor, mest hos kund faktiskt så jag har varken hunnit med att blogga eller skriv jobbmail på hela veckan, men det får jag väl tid till på måndag, annars får jag ta extratid, så enkelt är det. Chefen är på semester nu, i thailand....avundsjukan blommar på kontoret, jag tror alla längtar efter att få se lite sol, och känna lite värme. Men den dagen kommer, var så säker.
Jag har ju tidigare sagt att jag vill få lite mer administrativ tid på jobbet, och nu när M är på semester så får jag min chans. Har fått och faktiskt tagit på mig lite av ansvaret och idag kom en riktig prövning. Min verksamhetschef ringde och meddelade att schemat, som var klart, inte alls stämmer längre, en kund ska byta dag, och det måste ändras...ni kanske tycker att det verkar superenkelt, men det ska jag tala om...det är det inte, det ska pusslas, utan att egentligen drabba någon alls, varken personal eller kund. Vi får se. Jag kikade lite på det medan jag åt lunch, och kanske kanske har jag en lösning. Om mina kära kollegor godkänner det ;) Vi får se på måndag. Det är sånt här jag vill ha, utmaningar, klara uppgifter, dokument som ska skrivas. Jag känner att jag har massor att ge på den fronten. Får se om cheferna tycker att jag gör ett bra jobb.

En annan ny sak för veckan, är att Leon har blivit stor kille och börjat på dagis! R har kört inskolning hela veckan och på tisdag får vi se hur det har gått på riktigt, då är första dagen utan att pappa är med. Men jag tror det kommer gå hur bra som helst! Han har ju fått den sociala sidan från mig ;)

Helgen ser ut att bli ganska lugn, funderar på att joina gänget på vitan en sväng ikväll, men vi får se när Leon har somnat hur mycket ork man har kvar.

Nu ska jag försöka vila lite i alla fall, innan R´s bror med familj kommer på fika, dom kunde ju inte komma på kalaset i lördags.

Fisen gillar sin nya fåtölj som han fick av mormor och morfar

Inga kommentarer: