30 januari 2010

Saturday live!

Hamnade hos grannen igår efter vi varit hos Z och M på fest. Lillfisen var med såklart på festen, så vid 21.30 var han så trött och det var dags att gå. Han somnade i hissen. Och efter att han somnat tog vi med oss en flaska vin och gick ner till grannen. Och jösses, varför blir det alltid så sent! Halv 3 tyckte jag att det var dags att gå upp till oss. Och nu är man trött och sliten idag, tvättar i tvättstugan och är väl ganska pigg, men jag skulle behöva rensa mina garderober, och den vetskapen gör att jag genast blir tröttare. Men nån gång ska det bli av, det lovar jag.


Sen har vi ett dilemma, ett moraliskt dilemma. Vår katt, eller egentligen syrrans katt, har nu bestämt sig för att Leons fårskinn är ett bra ställe att kissa på. Vad gör man? Det känns inte rätt att ta bort ett liv bara för att det inte passar in hos oss. Finns det nån annan som kan ta hand om henne? Hon är ju en väldigt go katt, men just nu är det vi som anpassar vårt liv efter henne och det känns inte helt okej. Om nån vänlig själ känner nån som vill ha ett sällskap av denna sötis, så säg till!!!

Planer iddag då? Joo....min hårfärg är inköpt, ska man våga sig på att låta R göra jobbet? Eller är det någon annan som vill? Sen kanske det blir utgång med K. Har inte riktigt bestämt mig än, men vi får se. Känner inte för det, samtidigt som det var oförskämt länge sen vi träffades, och samtidigt så skulle det vara kul att komma ut och sjunga lite. Vi får se vad dagen bjuder på.

Avslutar med en bild på katten, kanske är nån som blir kär ;)

5 kommentarer:

Maria Flinck sa...

Ja tror ja gillar kotte mer... Så ska han bort är det bara säga till! Eller... Ja ska fundera på det ang henne oxå....

Sys sa...

Åh, jag kunde nästan känna det på mig... Leon är ju nu lika gammal som Nora var den gång vi inte kunde ha henne kvar... Katten alltså...
Hoppas någon vill ha sällskap av henne den sista tid hon har kvar... Annars måste vi ju göra pinan kort... :-((
Jag kunde ta henne, om någon kan transportera henne hit...
Kram till Asta!

Elin sa...

Sys: Ja kan katter flyga och åka tåg borde det ju gå :P

Elin sa...

Maria: Joo, fundera du, hon är ju ganska go som sagt :)

Maria Flinck sa...

Ja funderar allvarligt.. Men kan hon va själv?