12 oktober 2010

back to the book

Nu är jag igång igen....har haft pluggpaus ett par dagar nu men nu är huvet fullt igen, denna gång av grafer och funktioner, talpar och f(x)....
Fast just nu känns det som en paus från jobbet att komma hem och sätta sig vid böckerna. Just nu är det kaos på jobbet. Det drabbar i och för sig inte mig, men jag vet vilket helvete Mari och Linda går igenom och det gör att man försöker göra allt för att underlätta deras arbete. Själv är jag rätt nöjd med situationen just nu. På jobbet i alla fall. Resten är sådär. Har inte tränat på 1 vecka och jag är konstant trött. Jag äter i stort sätt bara mackor till frukost och lunch och kassan tillåter liksom inte mer. Så just nu hoppas jag på att den retroaktiva löneförhöjningen verkligen kommer nu i oktober så vi kan jämna till allt igen.

För övrigt, tycker jag att det är riktigt härligt just nu. Solen skiner, träden intar höstskrud och man får ta på sig mysiga koftor och framför allt tända massa ljus om kvällen. Det enda som inte är så mysigt är att jag inte har några vinterskor och ingen vinterjacka. Den gick sönder förra säsongen, och någon ny blir det inte än på ett par månader, så minusgraderna får hålla sig borta nån månad till, tack!

Denna tisdagkväll bjuder på lite plugg, och sen lite game kanske, det är ju ett tag sen också. Vi får se vad hjärnan orkar med.

Nu ska jag till dagis och hämta Leon, så han får komma hem i lagom tid idag. Sen ska vi laga soppa! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!!!!
Det är ju fotboll i kväll!pa

Elin sa...

Haha
Ja det blir en paus för fotboll såklart! Man kan ju alltid hoppas lite på seger :)